Fondo Costa

Il fondo è stato donato dalla famiglia Costa per il tramite della società Il Ponte KS srl di Genova nel 2010.
Il fondo Costa, la cui consistenza è stimata in circa 16.500 unità (per lo più buste e registri), è costituito soprattutto da documentazione amministrativa e contabile riferentesi all'attività armatoriale svolta dalla famiglia Costa a partire dagli anni Venti sino a tutti gli anni Ottanta del '900.
Le operazioni di selezione e scarto sono svolte in collaborazione con la Soprintendenza Archivistica per la Liguria.

Declaration of significant historic interest of 02/03/2015

The archive, provided for free use by the Costa family on 8 June 2000 through the Il Ponte KS s.r.l. company of Genoa, which is the owner, is currently being acquired and catalogued. The Costa archive, whose size is estimated to be around 16,500 iteams (mainly envelopes and registers), is composed largely of administrative and accounting documentation relating to the Costa family's shipping activities from the 1920s through the whole of the 1980s.

The selection and rejection operations are performed in collaboration with the Archival Superintendency of the Region of Liguria.